Veel ondernemers kiezen ervoor om hun zakelijke post op een ander adres te laten bezorgen dan hun woonadres. Dit biedt je meer privacy, het komt professioneler over en het is eenvoudig als een andere partij je post in kan scannen. Wil je een zakelijk postadres gebruiken bij je KvK-inschrijving? Dan zijn er wel een aantal voorwaarden waaraan het adres moet voldoen. In dit artikel gaan we hier verder op in.
Een zakelijk postadres is een adres waar je zakelijke post ontvangt. Je hoeft niet daadwerkelijk gevestigd te zijn op dit adres. Veel ondernemers kiezen voor deze oplossing om hun privacy te beschermen of om professioneler over te komen. De precieze eisen van dit adres bij de Kamer van Koophandel zijn:
De KvK gaat niet akkoord met alleen een postadres bij de inschrijving van je onderneming. Er moet ook een fysiek vestigingsadres opgegeven worden. Dit gaat om een locatie waar je werkt of bereikbaar bent.
Het zakelijke postadres moet een fysiek bestaand adres zijn in Nederland. Het mag dus geen virtueel of fictief adres zijn.
Je mag niet zomaar elke locatie gebruiken als zakelijk postadres. Je moet aan kunnen tonen dat je toestemming hebt om het adres te gebruiken. Bij HUB-S teken je bijvoorbeeld een overeenkomst.
Een locatie die als postadres gebruikt wordt, moet actief zijn. Is dit niet het geval, dan steekt de KvK hier een stokje voor.
Als je vanuit huis werkt, vraag je je misschien af waarom een zakelijk postadres handig kan zijn. Dit zijn de voordelen:
Post wordt verzonden naar de locatie die je aangegeven hebt. Hierdoor kun je dus je woonadres afschermen. Geen marketing of spam aan je deur.
Een bedrijfsadres in een kantoorpand komt vaak professioneler over.
HUB-S scant de post in, waardoor je het eenvoudig in kan zien via de beveiligde omgeving. Ophalen op afspraak is ook mogelijk.
Wil je een professioneel zakelijk postadres? Bekijk dan onze pakketten of neem vrijblijvend contact met ons op.
Abonnementen
Contact